2022 N Brithday Party Copy
2022 N Brithday Party Copy
2022 N Brithday Party Copy
2022
2022
2022
![](https://framerusercontent.com/images/V3wbJTFbUKw4dLGKWefFzl93E5Y.jpg)
Project
Project
N Brithday Party
N Brithday Party
Client
Client
HYUNDAI
HYUNDAI
YEAR
YEAR
2022
2022
Field
Field
Event Design
Event Design
Project Overview
We directed the design for the ‘N Birthday Party,’ a customer event commemorating the launch of Hyundai’s N brand. The 2022 N Birthday Party was an interactive event where N brand owners could experience and enjoy the performance of N brand vehicles on the circuit. The event featured ride-along programs with the RN22e and N Vision 74, showcasing the brand’s direction. Attendees could compare the performance of their own vehicles with concept cars on drag and gymkhana courses, among other engaging content. To effectively convey the N brand identity, we applied the N brand graphic system across various applications within the event space. Additionally, through service design that provides a differentiated customer experience, the event established itself as a unique, customer-participatory circuit event, setting it apart from other automotive brands.
We directed the design for the ‘N Birthday Party,’ a customer event commemorating the launch of Hyundai’s N brand. The 2022 N Birthday Party was an interactive event where N brand owners could experience and enjoy the performance of N brand vehicles on the circuit. The event featured ride-along programs with the RN22e and N Vision 74, showcasing the brand’s direction. Attendees could compare the performance of their own vehicles with concept cars on drag and gymkhana courses, among other engaging content. To effectively convey the N brand identity, we applied the N brand graphic system across various applications within the event space. Additionally, through service design that provides a differentiated customer experience, the event established itself as a unique, customer-participatory circuit event, setting it apart from other automotive brands.
한글 보기
현대자동차 N 브랜드 출범을 기념하는 고객 행사, ‘N Birthday Party’의 디자인 디렉팅을 맡았습니다. 2022 N Birthdayt Party는 N 브랜드 오너들이 서킷에서 함께 N 브랜드 차량의 퍼포먼스를 체험하고 즐기는 고객 참여형 행사입니다. N 브랜드의 방향성을 보여주는 RN22e와 N Vision 74 차량을 서킷에서 동승 체험할 수 있는 프로그램과 드래그 및 짐카나 코스에서 자신의 차량과 컨셉카의 성능을 비교할 수 있는 다양한 컨텐츠가 제공되었습니다. 행사장 내에서 N 브랜드의 아이덴티티를 효과적으로 전달하기 위해 N 브랜드 그래픽 시스템을 다양한 어플리케이션에 적용했습니다. 또한, 타 자동차 메이커와 차별화된 고객 경험을 제공하는 서비스 디자인을 통해 독보적인 고객 참여형 서킷 행사로 자리매김할 수 있었습니다.
한글 보기
현대자동차 N 브랜드 출범을 기념하는 고객 행사, ‘N Birthday Party’의 디자인 디렉팅을 맡았습니다. 2022 N Birthdayt Party는 N 브랜드 오너들이 서킷에서 함께 N 브랜드 차량의 퍼포먼스를 체험하고 즐기는 고객 참여형 행사입니다. N 브랜드의 방향성을 보여주는 RN22e와 N Vision 74 차량을 서킷에서 동승 체험할 수 있는 프로그램과 드래그 및 짐카나 코스에서 자신의 차량과 컨셉카의 성능을 비교할 수 있는 다양한 컨텐츠가 제공되었습니다. 행사장 내에서 N 브랜드의 아이덴티티를 효과적으로 전달하기 위해 N 브랜드 그래픽 시스템을 다양한 어플리케이션에 적용했습니다. 또한, 타 자동차 메이커와 차별화된 고객 경험을 제공하는 서비스 디자인을 통해 독보적인 고객 참여형 서킷 행사로 자리매김할 수 있었습니다.
한글 보기
현대자동차 N 브랜드 출범을 기념하는 고객 행사, ‘N Birthday Party’의 디자인 디렉팅을 맡았습니다. 2022 N Birthdayt Party는 N 브랜드 오너들이 서킷에서 함께 N 브랜드 차량의 퍼포먼스를 체험하고 즐기는 고객 참여형 행사입니다. N 브랜드의 방향성을 보여주는 RN22e와 N Vision 74 차량을 서킷에서 동승 체험할 수 있는 프로그램과 드래그 및 짐카나 코스에서 자신의 차량과 컨셉카의 성능을 비교할 수 있는 다양한 컨텐츠가 제공되었습니다. 행사장 내에서 N 브랜드의 아이덴티티를 효과적으로 전달하기 위해 N 브랜드 그래픽 시스템을 다양한 어플리케이션에 적용했습니다. 또한, 타 자동차 메이커와 차별화된 고객 경험을 제공하는 서비스 디자인을 통해 독보적인 고객 참여형 서킷 행사로 자리매김할 수 있었습니다.
![](https://framerusercontent.com/images/aERsPENSweM78FOkJkyAPcLg.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/pp0Ojsn8I2iiNWV9w1McDprKtvE.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/jlYkHM0n7VpOysS6s6BzXPRTUQo.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/7ymxbYxlx4dVHoJACKXZOiAGDN4.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/Ltks5RumhLbdRpubeBpczjfGvA.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/WWVTcvGwTgMLYMx2Z9fq5JELVw.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/M7ijzmCdwgobYI0Jv2WjrGInzA.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/JSoeYOYDGwupnIw7WygKYLKv6Jk.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/hRiryXS6QFecfulgEigB0yH7Hc.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/2f421oMHlDduWdIB2GzovcUdd8.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/Mvt35KQ9Pz9zXMJbNr4LBnsVXs.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/FwSBkAwTn2KS2NLbWjNSaaHEouQ.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/FfNPKyPq15zpNoGxnn35wYCMs.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/WYwGySSQKtCD44QsWJdqQ9DQO4.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/y42rVJb759bsmEr3y7rBRIaV4w.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/xoUig9fUZtvYH54yeI2qfUTRTjo.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/X26cBo5J1JNIpkTSftgzJhXU0.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/ZHH5Riflk6xuVdGMnwu6mVttOto.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/tWk8pLdgkuofHmiUTTvzhECIVY.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/1hwKRacOGHtXYHBAZB6dhaKyU3I.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/1LjF7ZFhBwDpxcbEz8HND2ozS24.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/k2IyhkFF7LhBuL8kpLR6BDyn0.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/O7RNaEfcWfg6PgnwsDpFVdjAVs.jpg)
![](https://framerusercontent.com/images/dyRbcynYlH840x6JF3YVRz73c.jpg)
Project Managing
Domestic commu. team
Project Managing
Domestic commu. team
Operating
KMSA, MOG
Operating
KMSA, MOG
Visual Strategy
UNDOT
Visual Strategy
UNDOT
Photography
Jongho Hong
Photography
Jongho Hong
We don't put a period on the brand.
© 2024 UNDOT.
We don't put a period on the brand.
© 2024 UNDOT.