2021 N Brithday Party
2021 N Brithday Party
2021 N Brithday Party
2021
2021
2021

Project
Project
N Brithday Party
N Brithday Party
Client
Client
HYUNDAI
HYUNDAI
YEAR
YEAR
2021
2021
Field
Field
Event Design
Event Design
Project Overview
We directed the design for the ‘N Birthday Party,’ a customer event commemorating the launch of Hyundai’s N brand. The N Birthday Party is a unique event where N brand owners and the engineers who developed the N brand vehicles come together. Unlike typical automotive brand customer events, it offers a different approach. The event features a display of N brand historic cars, with tech-talk sessions where the engineers who participated in their development explain the history behind them. Attendees can also experience a ride in the historic cars on the circuit through the N-taxi service and witness a show run of the WRC championship car, presented for the first time in Korea, among other various interactive content. Due to the large scale of the circuit event compared to conventional venues, we prepared various materials that showcase the brand identity while considering customer flow and vehicle movement. All designs utilized the N brand graphic system to ensure a consistent customer experience.
We directed the design for the ‘N Birthday Party,’ a customer event commemorating the launch of Hyundai’s N brand. The N Birthday Party is a unique event where N brand owners and the engineers who developed the N brand vehicles come together. Unlike typical automotive brand customer events, it offers a different approach. The event features a display of N brand historic cars, with tech-talk sessions where the engineers who participated in their development explain the history behind them. Attendees can also experience a ride in the historic cars on the circuit through the N-taxi service and witness a show run of the WRC championship car, presented for the first time in Korea, among other various interactive content. Due to the large scale of the circuit event compared to conventional venues, we prepared various materials that showcase the brand identity while considering customer flow and vehicle movement. All designs utilized the N brand graphic system to ensure a consistent customer experience.
한글 보기
현대자동차 N 브랜드 출범일을 기념하는 고객 행사인 ’N Birthday Party’ 디자인 디렉팅을 진행했습니다. N Birthdayt Party는 N 브랜드 오너와, N 브랜드 차량을 개발한 연구원들이 함께 즐기는 행사로 기존의 자동차 브랜드 고객 행사와는 조금 다른 방향성을 가지고 있습니다. N 브랜드의 히스토리카를 전시하며 해당 히스토리카 개발에 참여한 연구원의 설명을 들어볼 수 있는 Tech-talk와 히스토리카 서킷 주행에 동승을 해볼 수 있는 N-taxi, 국내에서 처음 선보이는 WRC 챔피언카 쇼런 등 다양한 체험형 컨텐츠로 차별화된 고객 경험을 선사합니다. 서킷 행사는 일반적인 행사장에 비해 규모가 크기 때문에, 고객 동선과 차량 이동 동선을 고려해 브랜드 아이덴티티를 보여줄 수 있는 다양한 제작물이 준비되었습니다. 모든 디자인은 일관된 고객 경험이 전달될 수 있도록 N 브랜드 그래픽 시스템이 활용됩니다.
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현대자동차 N 브랜드 출범일을 기념하는 고객 행사인 ’N Birthday Party’ 디자인 디렉팅을 진행했습니다. N Birthdayt Party는 N 브랜드 오너와, N 브랜드 차량을 개발한 연구원들이 함께 즐기는 행사로 기존의 자동차 브랜드 고객 행사와는 조금 다른 방향성을 가지고 있습니다. N 브랜드의 히스토리카를 전시하며 해당 히스토리카 개발에 참여한 연구원의 설명을 들어볼 수 있는 Tech-talk와 히스토리카 서킷 주행에 동승을 해볼 수 있는 N-taxi, 국내에서 처음 선보이는 WRC 챔피언카 쇼런 등 다양한 체험형 컨텐츠로 차별화된 고객 경험을 선사합니다. 서킷 행사는 일반적인 행사장에 비해 규모가 크기 때문에, 고객 동선과 차량 이동 동선을 고려해 브랜드 아이덴티티를 보여줄 수 있는 다양한 제작물이 준비되었습니다. 모든 디자인은 일관된 고객 경험이 전달될 수 있도록 N 브랜드 그래픽 시스템이 활용됩니다.
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현대자동차 N 브랜드 출범일을 기념하는 고객 행사인 ’N Birthday Party’ 디자인 디렉팅을 진행했습니다. N Birthdayt Party는 N 브랜드 오너와, N 브랜드 차량을 개발한 연구원들이 함께 즐기는 행사로 기존의 자동차 브랜드 고객 행사와는 조금 다른 방향성을 가지고 있습니다. N 브랜드의 히스토리카를 전시하며 해당 히스토리카 개발에 참여한 연구원의 설명을 들어볼 수 있는 Tech-talk와 히스토리카 서킷 주행에 동승을 해볼 수 있는 N-taxi, 국내에서 처음 선보이는 WRC 챔피언카 쇼런 등 다양한 체험형 컨텐츠로 차별화된 고객 경험을 선사합니다. 서킷 행사는 일반적인 행사장에 비해 규모가 크기 때문에, 고객 동선과 차량 이동 동선을 고려해 브랜드 아이덴티티를 보여줄 수 있는 다양한 제작물이 준비되었습니다. 모든 디자인은 일관된 고객 경험이 전달될 수 있도록 N 브랜드 그래픽 시스템이 활용됩니다.




























Project Managing
N Brand Management team
Project Managing
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Operating
KMSA
Operating
KMSA
Operating
KMSA
Visual Strategy
UNDOT
Visual Strategy
UNDOT
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UNDOT
Photography
Jongho Hong
Photography
Jongho Hong
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Jongho Hong
Video
THEBESTLAP
Video
THEBESTLAP
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THEBESTLAP
We don't put a period on the brand.
© 2024 UNDOT.
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© 2024 UNDOT.